Saturday, March 03, 2007

Mer300 khodaam :)

سلام دوستان
نگین من جوزدم ها اما هنوز از اینکه اینجا کامنت درست شده ذوق می کنم ;)
خوب اول بگم که من اوایل شروع دوران پریدم هستم و می تونم بگم که امروز از خودم خیلی راضیم
حالا می گم چرا اول این لیست امروز
صبح یک کف دست نان با پنیر نصف قوطی کبریت با چایی و دوقاشق چای خوری شکر
بین روز هم دو کف دست نان با پنیر
ناهار نصف لیوان برنج با کرفس مثل دیروز و ماست و خیار و نعناع و سالاد
دو تا دونه خرما و یک دونه بیسکوئیت کوچیک شکری کاملا هوسی
حالا برعکس همیشه که شب می شد و من کنترل خودم رو از دست می دادم می رسیم به قسمت خوبش . اومدم خونه و گشنم بود و کلا هم امروز عصبی بودم و حوصله نداشتم و خوب معلوم بود که چرا بعدش اومدم دیدم که شام نداریم ناراحت که من گشنمه . بعد یه تیکه از پیتزای دیشب رو آروم خوردم و یه دونه خرما و رفتم که باسیه خودم یک دونه پیتزای سبزیجات سفارش بدم می خواستم از اون شبهای بخور بخور حسابی راه بندازم و به خودم حق می دادم که خب حالم بده .
اما من فردا شب با دوستام بیرون قرار دارم همینطور که منو دستم بود فکر کردم که خب اینجوری که نمی شه تازه دیشب هم پیتزا خوردم پس باید دیگه امشب دختر خوبی باشم و چیزی نخورم برای اینکه عطش شیرینی خوریم رو هم کاهش بدم یک نصف موز خوردم با آب و دیگه هیچی .
یعنی شام یه تیکه پیتزا خوردم با نصف موز و یک دونه خرما
و خیلی خیلی خیلی خوشحالم که به حالتی رسیدم که می تونم قبل از خوردن فکر کنم باخودم مرسی از همه
راستی من می خوام یه چیزی بگم به همتون یعنی تو یکسری از وبلاگها امشب نگاه می کردم دیدم می خواستم همون جا بگم اما گفتم شاید به من مربوط نباشه که هر کسی چه جوری رژیم می گیره ولی این تجربه شخصیه منه : بچه ها لطفا رژیم سخت نگیرین رژیمهایی که مجبورتون می کنه غذاهای بد مزه بخورین یا چیزهایی که دوست دارین رو اصلا نخورین لطفا هیچ نوع غذا یا خوراکی رو از زندگیتون حذف نکنین چون این بیشتر جنبه روانی داره من سالهاست که دارم رژیم می گیرم و تنها زمانی تونستم مقدار قابل توجهی کم کنم که رژیمی داشتم که همه چیز توش داشت حتی پیتزا . ببینید وقتی که شما رژیمی میگیرید و غذایی می خورید که مثل بقیه آدمها نیست ، تو ناخود آگاهتون احساس بدی می کنید چون باعث می شه از اطرافیانتون جدا بشین و وقتی غذای بدمزه ای می خورید ذهنتون حریص می شه و وقتی که وزنتون کم شد ، بعد از یه مدت که خیالتون راحت شد و برگشتین حتی به وزن ایده آل و رژیم نداشتین اون ذهنی که صدمه دیده در اثر اصلا نخوردن خوراکیهایی به صورت حریصانه ای عمل می کنه و بدون اینکه خودتون بفهمین دوباره وزنتون بر میگرده سر جاش . پس لطفا چیزی رو از تو لیستتون حذف نکنید اگه دلتون خیلی خیلی می خواد حتما بخورید حتی گرانچی حتی چیپس شکلات اما کم بخورین آروم بخورین و دقت کنید که دارید چقدر می خورید د اینطوری به ذهنتون آموزش درست می دین
مرسی بازهم و خوش بگذره
دعا کنید من فردا شب کم بخورم و اینکه من الان یعنی ساعت 10:30 دارم می رم بخوابم که فردا صبح ساعت 8 دم در باشگاه باشم و برم ورزش . دلم باسیه تردمیل تنگ شده !

1 comment:

Anonymous said...

azizam chand ta soal kardeh boodi ke yeki yeki behet migam....javab soal avalet ke porsideh boodi har poit chand calorie ast....rastesh formul pichideh yii dareh va be in asooni nemisheh goft ....masalan yek tekkeh shokollat 250 calorie dareh masalan bastegi be charbish 4 ta 5 poit darad vali yek tikkeh noon jo ke 250 calorie dareh chon charbi nadareh be jash fiber dareh pointesh kamtareh.....pas in rejim kheili calorie count nist....ghzaha bastegi be charbie va fiber pointeshoon bala payiin mireh.....man yek dastgahi daram ke bahash point ha ra mishmoram...soal dovomet: soup sabzijat: ab morgh bedoon bedoone charbie + har chi sabzijat az ghabile lobia sabz...kalam broklie...piaz...namak...felfel sabz...felfel siah...yekami rob...havij...gol kalam...ra baham makhloot mikoni va migozari ke kami bepazad...tori ke sabzijat kami kham basha...injoorie khoshmazzeh tareh...vaghti sabzijat leh mishavand va mazzeh hashoon baham ghati misheh kheili badeh...hatta gharch ham mitooni bezani...shayad hameh chiz dar kol 20 daghighe bayad ba harate aroom bejoosheh...yek ghablameh az in dashteh bash har vaght delet zaaf raft yek kaseh bokhor ham khasiat dareh ham point nadareh ham calorie kheili kheili kami dareh....bebakhshid por harfi kardam...